مصرف گچ در ساختمان مـربوط به روکش دیوارها، تهیه ملات های گوناگون و هنر گچبری می باشد. همچنین از دیوارهای گچی جهت جداسازی بین دو فضا در ساختمان استفاده می شود و نیز تا حدود ۷۵% دارای خواص آکـوسـتیکی می باشد.
گچ پلیمری پاششی
امروزه در صنعت گچ کاری و پوشش های ساختمانی شاهد تحولاتی در ساختار فیزیکی ونوع عملکردآن می باشیم،یکی از ایـن تحولات،ظهور گچ جت گیپس پاششی است که به عنوان یک پوشــــش نوین در جهان شناخته شده است وکاربرد بسیار فراوانی دارد. گروه حق العمل کاری کارا، در جهت نیل به اهداف  خود، گام موثری در ورود این تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی مدرن و صنعتی برداشته و  به معرفی آن در کشور عزیزمان ایران پرداخته است.
گچ جت گیپس jet gips(گچ پلیمری پاششی )


اندودن گچ به روش سنتی برروی سطح کار،دارای ضایعات فراوانی است واین امر باعث  اتلاف مصالح ،افزایش هزینه های اجرا وطولانی شدن پروسه ساخت وتأخیر در کار اکیپ های اجرایی می شود. اما گچ میکرونیزه پاششی دارای امتیازات بسیاری در این زمینه بوده و مشکلات قبلی را رفع نموده است.
گچ پلیمری پاششی
*مشخصات گچ میکرونیزه پا ششی (جت گیپس jet gips)
برای استفاده از این گچ از دستگاه های گچ پاش استفاده میشود.
مزایا:
۱)سرعت بالا در اجرا(در حدود ۲۰۰ متر مربع در روز).
۲)وزن کمتر بد لیل وجود پرلیت،استحکام بالاتر، مقاوم در مقابل خش،
۳)دیر گیربودن، مدت اولیه زمان گیرش ۱۰۰ دقیقه میباشد،
۴)قابلیت انعطاف پذیری بالا نسبت به گچ معمولی.
۵) این گچ پس از پاشش همانند بتن سخت و مقاوم می شود . بستری بدون موج و دارای سطحی صاف می باشد.
۶) در مقابل رطوبت مقاوم بوده وهمچنین تا حد قابل ملاحظه ای در مقابل حرارت مقاومت نشان می دهد.
۷) بااستفاده از این گچ،مرحله گچ و خاک در ساختمان حذف می شود.
۸)در این روش گچ در یک مرحله مستقیماَََ َبر روی مصالح سقف (تیرچه و بلوک)یا سقف کاذب(رابیتس) اجرا میگردد.
۹) بر روی متریال مختلف از جمله آجر، بتن ، فوم ، سفال ، سیمان و لیکا و هبلکس قابل اجرا بوده و تا ضخامت ۱۰ سانتیمتر قابلیت اجرا دارد.
۱۰) این نوع گچ ستون های بتنی و فلزی را مستقیماً پوشش می دهد.
۱۱) گچ معمولی در ضخامت بیش از ۱/۵ تا۲  سانتیمتر ترک خورده و ظاهر نا مناسبی پیدا میکند ولی گچ پلیمری پا ششی تا ضخامت ۱۰ سانتیمتر قابل اجرا می باشد و ترک نمی خورد.
۱۲) سرعت اجرای گچ پلیمری نسبت به گچ عادی حدود ۵ برابر می باشد (تا ۲۵۰ متر مربع در روز  فقط با یک دستگاه ) و این مورد بهترین عامل در صنعتی ســـازی ساختمان می باشد.
۱۳) مقاومت فشاری گچ پلیمری در مقایسه با گچ عادی به ترتیب ۱۵۶ و۷۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می باشد.
۱۴) یکی از معایب گچ معمولی، عدم امکان استفاده در مناطق مرطوب می باشد اما گچ پرلیت دار پاششی هیچ محدودیتی در این مورد ندارد و سازگاری بسیار مناسبی با اقلیم های مختلف آب وهوایی دارد.(۱۰۰% قابل شستشو و مقاوم در برابر میکروارگانیزم ها)
۱۵) در روش گچ کاری با گچ پلیمری ودستگاه گچ پاش به علت اینکه گچ با سرعت وفشار برروی دیوار پاشیده می شود تمامی درز ها وترک های دیوار را پر میکند.
۱۶)در این روش چون گچ بسته بندی شده مستقیما در دستگاه ریخته می شود ضایعات گچ به حداقل می رسد.
کلیه توضیحات فوق شامل سیمان پلیمری پاششی نیز می گردد که در نما و داخل ساختمان کاربرد دارد. این شرکت آمادگی خود را جهت اجرای گچ کاری مکانیزه و سیمان پلیمری برای پروژه های مسکن مهر و انبوه سازی و پروژه های بازسازی و غیره با مصالح و ماشین آلات ترکیه ای با کیفیت بالا را اعلام مینماید.